نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش.. :: دیده ور

دیده ور

سرگرمی، آموزنده، هنری

دیده ور

سرگرمی، آموزنده، هنری

مشخصات سایت
دیده ور

>>> به دیده ور خوش اومدی :) ...
>>> دیدن برای خوندن، خوندن برای یادگرفتن و یادگرفتن برای عمل کردن...
>>> بودنت همیشگی، سرت پرشور و دلت سرسبز...
Instagram: @Didevar.hd

نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش..

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ

این مطلب بخشی از یکی از نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش است
توصیه می شود که همه زوج‌ها این نامه را چندین بار و نه به‌ تنهایی که
با هم و در کنار یکدیگر ‌بخوانند.
نادر ابراهیمی داستان‌نویس معاصر ایرانی است.

او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه ، در زمینه‌های

فیلم‌سازی ، ترانه‌سرایی ، ترجمه ، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است.

 

بیا متفاوت باشیم...

همسفر!
در این راه طولانی که ما بی‌خبریم
و چون باد می‌گذرد
بگذار خرده اختلاف‌هایمان با هم باقی بماند
خواهش می‌کنم! مخواه که یکی شویم، مطلقا
مخواه که هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم
و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد
مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم
یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را
و یک شیوه نگاه کردن را
مخواه که انتخابمان یکی باشد، سلیقه‌مان یکی و رویاهامان یکی.
هم‌سفر بودن و هم‌هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.
و شبیه شدن دال بر کمال نیست، بلکه دلیل توقف است
عزیز من!
دو نفر که عاشق‌اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است،
واجب نیست که هردو صدای کبک، درخت نارون، حجاب برفی قله علم کوه،
رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.
اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که
یا عاشق زائد است یا معشوق و یکی کافیاست.


عشق، از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها گذشتن است اما،


این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست .


من از عشق زمینی حرف می‌زنم که ارزش آن در «حضور» است نه


در محو و نابود شدن یکی در دیگری.

نظرات  (۲)

بسیار جالب..
ممنونم..
البته ما که ازدواج نکردیم..
حالا حفظ می کنیم..شرایطش پیش اومد..):
خواهش میکنم، انشالا شماهم ازدواج میکنین

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.